Tuesday, March 30, 2010

Instrument panel ++

Min KLR er produsert for det europeiske markedet av Kawasaki, en såkalt C-modell. De har gjort noen få endringer på denne sammenlignet med den amerikanske A-modellen, en av disse endringene har vært en slanking av instrument-panelet eller "dashen" om du vil. De har på den europeiske modellen tatt bort turteller og motor-temperatur, temperatur måleren har blitt erstattet med et "idiot-lys" som kommer på når motoren har nådd "kokepunktet". Slik informasjon vil jeg gjerne vite litt tidligere, spesielt i Sahara ørkenen. Jeg liker også å vite turtallet på motoren slik at jeg har en anelse om hvilket gir jeg ligger på bl.a

Jeg fant et komplett brukt instrument-panel fra en amerikansk sykkel på e-bay og jeg gamblet på at jeg skulle få den til å passe på et vis.

SE MER HER


My KLR is produced for the european market by Kawasaki, a so-called C-model. They have done a few but critical changes between this one and the american A-model. One of these changes has been a slimming down of the instrument cluster/panel. On the european C-model they have removed both the tachometer and engine temperature gauge. The temperature gauge has been replaced by a "idiot light" that comes on when the engine has just about reached meltdown. This is information I would`ve liked to have had presented to me at an earlier point, especially in the Sahara desert. I also like to know which RPM the engine is running at, so I can amongst other things know which gear the bike`s in.

I found a complete instrument cluster on e-bay from an older A-model bike, I won the auction and gambled that I would make it fit somehow.

CLICK HERE



Originalen / The original

No comments:

Post a Comment