Wednesday, March 31, 2010

Rammer fra helsikke / Pannier frames from heck

Vel som jeg nevnte gikk det ganske greit med monteringen av forskjellig amerikansk utstyr på tross av forskjellene i A og C-modellene, men når det kom til fraktkasse-rammene, altså der hvor "koffertene" eller "pannierene" skal henges på sykkelen, så brukte jeg mye tid.. "mye" som i 3.5 x 10 timers dager/netter.

Mens jeg satt midt oppe i kaoset, bannet og strevet med å få disse til å passe så husket jeg så altfor godt hva jeg hadde svart da den amerikanske produsenten hadde vært vennlig nok å skrive til meg på e-post: "Magnus, I am not sure these will fit your frame" hvorpå jeg kvitterte eplekjekt med "No problem, I will make it fit!". ...smart.

Det blir for liten plass og kanskje for kjedelig å ha på frontsiden, så jeg lager en egen side av dette spetakkelet HER.

As mentioned earlier, the mounting of slightly different type A-model equipment went for the most part alright but when it came to mounting the pannier frames I spent alot of time, as in 3.5 x 10 hour days/nights.

While I was in the midst of this predicament, cursing and struggling with the frames, I remembered all to well my answer to the kind american motorparts seller who wrote me when I ordered the frames: "Magnus, I am not sure these will fit your frame", to which I replied smugly

"No problem, I will make it fit!".  sure I would..

Too much stuff to put on the frontpage so I will put it right about.. HERE.


3 comments:

  1. You do know that in the spirit of "all that can go wrong, something will, at the worst possible moment" Right?


    Do you take on sponsors?

    ReplyDelete
  2. Hehe, Steikje artig lesing.....
    Bra å sjå at du ikkje berre kjøpe en ferdi sykkel å legge avgårde:)

    ReplyDelete
  3. No sponsors.

    Hehe, maa no mekke litt sjoel ja, hadde ej berre voer halveis so fingernem so dej Johan, so hadde ej brukt 1/4 av tia! :)

    ReplyDelete